Het Museum van de Geest nodigt je uit om na te denken over wat normaal is en wie dat eigenlijk bepaalt. Je loopt door een gebouw met een geschiedenis vol uitsluiting, beperking en zorg. Maar ook van herstel, verzet en hoop. Je hoort stemmen, ziet gezichten, ervaart verhalen. Niet als toeschouwer, maar als deelnemer.

Het Museum van de Geest nodigt je uit om na te denken over wat normaal is en wie dat eigenlijk bepaalt. Je loopt door een gebouw met een geschiedenis vol uitsluiting, beperking en zorg. Maar ook van herstel, verzet en hoop. Je hoort stemmen, ziet gezichten, ervaart verhalen. Niet als toeschouwer, maar als deelnemer.

Het Museum van de Geest nodigt je uit om na te denken over wat normaal is en wie dat eigenlijk bepaalt. Je loopt door een gebouw met een geschiedenis vol uitsluiting, beperking en zorg. Maar ook van herstel, verzet en hoop. Je hoort stemmen, ziet gezichten, ervaart verhalen. Niet als toeschouwer, maar als deelnemer.

In een museum zonder bordjes vraagt oriëntatie om verbeelding. Daarom ontwikkelden we een multimediagids die je helpt navigeren.

Back Street

Onderzoek laat zien: als je niet goed verdiepend en geconcentreerd kan lezen, loop je later vast: met school, in werk, in de samenleving. 

Het vaker lezen van boeken kan helpen. Maar jongeren lezen steeds minder.

In een museum zonder bordjes vraagt oriëntatie om verbeelding. Daarom ontwikkelden we een multimediagids die je helpt navigeren.

De stem van het gebouw

De stem van het gebouw

De stem van het gebouw

De gids is een stem die het gebouw tot leven brengt. De stem stelt vragen in plaats van antwoorden te geven. Het laat je anders kijken, scherper luisteren, en soms iets voelen wat je eerder niet kon benoemen. Je ontdekt niet alleen het museum, maar ook hoe jouw eigen geest werkt.

De gids is een stem die het gebouw tot leven brengt. De stem stelt vragen in plaats van antwoorden te geven. Het laat je anders kijken, scherper luisteren, en soms iets voelen wat je eerder niet kon benoemen. Je ontdekt niet alleen het museum, maar ook hoe jouw eigen geest werkt.

De gids is een stem die het gebouw tot leven brengt. De stem stelt vragen in plaats van antwoorden te geven. Het laat je anders kijken, scherper luisteren, en soms iets voelen wat je eerder niet kon benoemen. Je ontdekt niet alleen het museum, maar ook hoe jouw eigen geest werkt.

Er zijn verschillende vertrekpunten, geen vast pad. Je kiest een route die past bij jouw nieuwsgierigheid, maar mag altijd oversteken, versnellen of pauzeren. Het ontwerp suggereert volgorde, maar laat ruimte voor dwalen.

Er zijn verschillende vertrekpunten, geen vast pad. Je kiest een route die past bij jouw nieuwsgierigheid, maar mag altijd oversteken, versnellen of pauzeren. Het ontwerp suggereert volgorde, maar laat ruimte voor dwalen.

CYBER

BALL

CYBER

BALL

CYBER

BALL

Spelen met je oordeel

Spelen met je oordeel

Soms ontdek je meer over jezelf door even geen toeschouwer te zijn, maar speler. De multimediagids bevat korte zelftests die iets blootleggen over hoe jij waarneemt, oordeelt en voelt.

Soms ontdek je meer over jezelf door even geen toeschouwer te zijn, maar speler. De multimediagids bevat korte zelftests die iets blootleggen over hoe jij waarneemt, oordeelt en voelt.

Soms ontdek je meer over jezelf door even geen toeschouwer te zijn, maar speler. De multimediagids bevat korte zelftests die iets blootleggen over hoe jij waarneemt, oordeelt en voelt.

Een van die tests is Cyberball, een psychologisch experiment in de vorm van een virtueel spel. Je speelt ogenschijnlijk met anderen een eenvoudig potje overgooien. Maar plots word je buitengesloten. Of juist niet. Wat doet dat met je? Hoe snel voel je je afgewezen? Wat zegt dat over jou en over hoe sociale uitsluiting werkt?

Een van die tests is Cyberball, een psychologisch experiment in de vorm van een virtueel spel. Je speelt ogenschijnlijk met anderen een eenvoudig potje overgooien. Maar plots word je buitengesloten. Of juist niet. Wat doet dat met je? Hoe snel voel je je afgewezen? Wat zegt dat over jou en over hoe sociale uitsluiting werkt?

Een van die tests is Cyberball, een psychologisch experiment in de vorm van een virtueel spel. Je speelt ogenschijnlijk met anderen een eenvoudig potje overgooien. Maar plots word je buitengesloten. Of juist niet. Wat doet dat met je? Hoe snel voel je je afgewezen? Wat zegt dat over jou en over hoe sociale uitsluiting werkt?

Deze zelftests geven geen label. Wel een ervaring. Eén die nog even blijft hangen.

Deze zelftests geven geen label. Wel een ervaring. Eén die nog even blijft hangen.

Deze zelftests geven geen label. Wel een ervaring. Eén die nog even blijft hangen.

Credits

Credits

Credits

Interior Design

Interior Design

Interior Design

Kossmanndejong

Kossmanndejong

Kossmanndejong

Concept

Concept

Concept

Rose Anne Dotinga

Rose Anne Dotinga

Rose Anne Dotinga

Interaction Design

Interaction Design

Interaction Design

Laura de Ruijter

Visual Design

Visual Design

Visual Design

Martijn Bon

Martijn Bon

Martijn Bon

Motion Design

Motion Design

Motion Design

Martijn Bon

Martijn Bon

Martijn Bon

Development

Development

Development

IJsfontein

IJsfontein

IJsfontein

Martijn Bon

Strategisch Ontwerper

Verhalend Vormgever

Motion Designer

Martijn Bon

Strategisch Ontwerper

Verhalend Vormgever

Motion Designer

Martijn Bon

Strategisch Ontwerper

Verhalend Vormgever

Motion Designer